Tribes of Midgard Review – Dacă Minecraft și Diablo aveau un copil

Cea mai bună descriere a jocului se găsește în titlu – Dacă Minecraft și Diablo aveau un copil. Nu este nimic rău în asta. Jocul a apărut azi, sau mă rog… practic ieri… L-am jucat o mare parte din zi alături de Radu și Lup. Iată un review onest pentru jocul Tribes of Midgard.

Voi încerca să fiu cât mai obiectiv, deși, să fiu sincer, nu am mai fost așa entuziasmat de când am dat de Dungeons & Dragons (cel „offline”).

Tribes of Midgard se definește ca fiind un joc RPG survival publicat de Gearbox (cei care au făcut Borderlands), dar dezvoltat de Norsfell. Acesta a fost lansat pe PS4, PS5 și PC (prin Steam). Un prim aspect foarte interesant este că până la 10 jucători pot intra pe aceeași lume. Deocamdată nu suportă cross-play între PlayStation și PC, dar jucătorii cu PS4 se pot distra alături de cei de pe PS5.

Începând de la poziția camerei și până la mecanici, este foarte asemănător cu jocuri precum Diablo sau Gauntlet. Totuși, când vine vorba de scopul jocului, are un aer de sandbox și implicit de Minecraft.

Povestea se învârte în jurul mitologiei nordice. Tu împreună cu tribul tău (alți maxim 9 jucători + NPC) trebuie să protejați sămânța copacului Yggdrasil, în jurul căreia este construit satul. Problema este că Ragnarokul se apropie, iar creaturile numite Helthings invadează în fiecare noapte (mai mult în secțiunea de gameplay) satul, cu scopul de a distruge obiectivul menționat anterior.

Pe lângă Helthings, din când în când mai apar și 4 Jötuni (giganți) cu același scop – Geirröðr, Hálogi, Járnsaxa și Angrboda. Pentru fanii mitologiei nordice, numele astea pot să însemne ceva. Boss-ul final este Fenrir. Acest „match-up” va fi probabil prezent doar în primul sezon, denumit „The Wolf Saga”. Sezonul 2 va începe abia în noiembrie în acest an, deci povestea acestui joc este într-o continuă schimbare.

Nimic ieșit din comun, trebuie doar să salvezi lumea, ba chiar mai ești și limitat de timp, nu o poți lungi. Mă declar un fan al mitologiei în general, fie că vorbim despre cea greacă, nordică, celtică sau alta. Ce să mai spun… povestea acestui joc este cireașa de pe tort dacă ai jucat Assassin’s Creed Valhalla recent.

De cealaltă parte, este doar o dezvoltare a mitologiei, cu un aport insuficient pentru a primi un scor perfect.

Gameplay-ul și atmosfera reprezintă punctele forte ale acestui joc, executat cu conceptul de co-op în minte. Un minus în primă fază aici este imposibilitatea de a juca split-screen, ci doar online.

Totuși, sistemul de noapte/zi despre care am vorbit anterior este o mecanică superbă, noaptea devenind din ce în ce mai lungă. Pe lângă Helthings, care atacă doar când e întuneric, mai găsești monștrii și diverse tabere și în timp ce explorezi. Harta este generată la întâmplare, dar rămân numele locațiilor. La început pornești efectiv în lenjerie intimă, fără nimic pe tine, dar jucând poți dobândi foarte ușor un perk care îți oferă ceva la început. Fie că e vorba de un set de început de armură și armă sau de târnăcop și topor.

Butoanele sunt simple și le înveți foarte ușor și de notat că ai abilități atât pe armă, cât și în funcție de clasă (mai mult pasive, dar da da, clasă, și sunt destule din care poți alege). Trebuie să explorezi harta și să îți cauți resurse să îți craftezi singur armele, armurile și mai există și un sistem de suflete, care ține loc de monedă. Pe cele din urmă le obții din cam toate activitățile pe care le poți face. Mai mult de atât, ai chiar și misiuni, care oferă recompense impresionante. Trebuie să îți dezvolți și baza construind porți, turnuri de arcași și altele. Sunt foarte multe de zis aici și foarte multe lucruri pe care le poți face.

În același timp, am găsit și destul bug-uri, oarecum normale pentru un joc abia lansat – să sperăm că vor fi și rezolvate repede. Printre acestea se numără faptul că dacă ești la alt nivel decât un monstru, câteodată nu îl poți nimeri cu săgețile sau blocarea unui Jötun, care practic a stat să îl batem.

Clasele disponibile, blocate în spatele unor realizări

Ca un bonus, pe mine m-a uimit haptic feedback-ul. Ca să îți faci o idee, controller-ul vibrează diferit în funcție de suprafața pe care mergi. La acest capitol este cam la nivelul Astro’s Playroom, ceea ce reprezintă un plus important.

Aici nu sunt prea multe de zis. Probabil producătorii au vrut o grafică simplă și un joc de dimensiuni reduse, fără timpi morți de încărcare. Chiar dacă grafică nu este punctul forte al acestui joc, stilul artistic este surprinzător de plăcut și nici nu prea o bagi de seamă.

Capitolul muzică este aproape inexistent. Predomină efectele de fundal, atât în ecranul principal, cât și în timpul jocului. Totuși, efectele sonore care anunță evenimentele importante sunt reușite și „își fac treaba”. La fel este și cazul efectelor de bătălie, când lovești cu sabia, arcu, ciocanu sau Odin știe cu ce mai poți să îi dai în jocul ăsta.

Jocul chiar reușește să te acapereze. Rareori am făcut o pauză de țigară. Pur și simplu sunt prea multe lucruri de făcut sau care pot fi făcute. Dacă ai cel puțin un prieten care se gândește să își cumpere acest joc, merită pe deplin – asta datorită atmosferei pe care reușește să o creeze. Nu trebuie să terminați saga dintr-un foc. Puteți pune pauză, și se salvează lumea. Ulterior, chiar și un singur jucător poate intra și să mai facă unele chestii. Dificultatea jocului scalează în funcție de numărul de jucători activi și pune bazele unei atmosfere plăcute, în mijlocul mitologiei nordice,

Tribes of Midgard este un joc care a surprins din mai multe puncte de vedere. Înainte de toate, ne-am distrat… și chiar mult. Sigur, poate dura 1-2-3 ore până prinzi toate mecanicile jocului, dar te recompensează pe măsură. Este unul dintre acele jocuri pe care le încerci și te captivează. Voi menționa aici și că acesta funcționează pe baza de niveluri, într-un sistem asemănător cu unul de season pass, dar, până acum, toate obiectele pot fi obținute fără a fi nevoie să plătești nimic în plus. Există microtranzacții în interiorul jocului, dar sunt doar cosmetice. Prețul este 90 de lei, dar oferă o experiență unică aș putea spune, care merită încercată.

Phane
Pe D&D e urs mereu. IRL la fel.
Articles: 78