Punishing: Gray Raven Review – apă, paie și bătaie

Jocurile pe telefon tind să prindă tot mai mult la public. Accesibilitatea și timpul scurt necesar delectării jucătorilor fac din acestea o sursă de amuzament în orice situație. Fie că aștepți la coadă la doctor sau te-ai îmbarcat într-o călătorie cu trenul, jocurile pe telefon fac ca timpul să treacă mai repede. Punishing: Gray Raven aduce o multitudine de îmbunătățiri în lumea RPG-urilor, începând cu combat-ul și ajungând până la grafică.

Înainte de a trece prin categoriile ce alcătuiesc review-urile noastre, voi expune câteva remarci. Având în vedere că este un joc nou apărut, pot apărea bug-uri până când producătorii vor optimiza jocul. Nu voi ține cont de acest aspect, cu toate că n-am întâlnit niciun bug. Jocul are potențial și este doar o chestiune de timp până ce va apărea o versiune echilibrată.

Punishing: Gray Raven este un RPG construit într-o lume 3D post-apocaliptică. Rasa umană este pe cale de dispariție în urma cuceririi Pământului de către o armată de roboți. Corupții (The Corrupted), după cum a fost numită armata, sunt oameni infectați cu un virus biomecanic cunoscut ca The Punishing. Ultimii supraviețuitori au zburat în spațiu la bordul stației spațiale Babylonia. După mulți ani de pregătire, ultimii rămași sunt gata să se reîntoarcă pe Pământ și să-și recupereze planeta. Liderul lor (Lucia) ești tu! Ca și comandant al unității Gray Raven, va trebui să afli secretele virusului și să conduci omenirea spre libertate.

Stage-urile sunt echivalentul întâmplărilor din poveste. Completându-le, se creează un fir narativ necesar înțelegerii poveștii. În plus, la începutul fiecărui stage, producătorii au introdus câteva animații sub formă de dialog. Acestea conțin informații importante ce ajută, de asemenea, la coagularea narațiunii. Desigur, preferabil ar fi fost animații 3D cu rol de a te introduce în stage. În momentul de față, aceste dialoguri pot plictisi jucătorii fiind o posibilitate mai ridicată de a da skip. Însă, au fost introduse replici ce pot fi alese de către jucător, contribuind direct la realizarea povestirii.

Poate veriga cea mai importantă a jocului este combat-ul. Cu un squad alcătuit din 3 coechipieri de clase diferite, va trebui să înfrunți Corupții. Având posibilitatea de a schimba caracterele în timpul combat-ului, se creează o atmosferă antrenantă. Există posibilitatea construirii combo-urilor, evadării și parării atacurilor inamicilor și folosirii abilităților speciale membrilor squad-ului. Astfel, îți vei zdrobi inamicii cu ajutorul unui sistem de potrivire a 3 abilități.

Un mare minus, în ceea ce privește gameplay-ul, îl constituie paywall-urile. Astfel, pentru a completa unele misiuni, un jucător trebuie să plătească bani reali, ceea ce atribuie o etichetă de lăcomie producătorilor.

Grafica

Mergând mână-n mână cu gameplay-ul, grafica este aproape la fel de importantă. Pe scurt, grafica Punishing-ului este superbă pentru un joc de telefon. Mecanica ce reiese sub forma graficii, luminile sub forma prelungirii tăișurilor și efectele vizuale ale abilităților îi conferă jocului o revoluționare în ceea ce privește grafica. De asemenea, multitudinea de caractere rezultă și într-o mai largă gamă de efecte optice.

Sunetul este unul antrenant, cu rol de a te introduce în atmosfera de acțiune a jocului. În cazul combat-ului, efectele auditive recreează abilitățile și ardoarea cu care luptă caracterele. Un mare minus este faptul că dialogurile au loc pe fundalul unei melodii, fără să apară vocile protagoniștilor. Dar, acest lucru se întâlnește mai rar la un joc pe telefon care mai este și gratuit.

Atmosfera

După cum am mai zis, jocul emană o atmosferă antrenantă, posibil eliberatoare de adrenalină. Recompensele și ascensiunea, în ceea ce privește evoluția caracterelor dar și a poveștii, țin în priză un iubitor de RPG. Efectele grafice și vizuale contribuie la gândul: nimic nu mă poate opri!

Punishing: Gray Raven se aseamănă cu multe RPG pe telefon însă a adus multe chestii în plus. Printre exemple se numără sistemul de 3 abilități din cadrul combat-ului, grafica îmbunătățită până și povestea.

Pavel
Geograful echipei. Ne tot zice că Pământul are 4 puncte cardinale.
Articles: 24