It Takes Two Review – Joaca de-a mama și de-a tata

Este a cincea încercare. Amândoi suntem transpirați pe mâini, nereușind să scurgem bara de viață a acestui boss.

Cam așa se poate descrie, pe scurt, experiența It Takes Two. După lupte seculare, reușim să ne coordonăm mișcările în așa fel încât să îl vedem doborât, rulând cutscene-ul următor al jocului, unde îl vedem învins pe cel care ne-a dat atâtea bătăi de cap – o cutie de scule. Da, mai în glumă, mai în serios, ne-am chinut timp de mai bine de 30 de minute la un boss fight împotriva unei cutii de scule.

Însă, aceasta este doar o mică parte din incredibila experiență pe care ți-o conferă It Takes Two, noul joc de la Hazelight Studios, același studio care ne-a dăruit jocul A Way Out. Pe lângă un gameplay inovativ și o poveste plină de momente amuzante și tensionate, acest joc reușește în a produce una dintre cele mai memorabile experiențe co-op din toate timpurile.

Povestea din It Takes Two ni-i prezintă pe cei doi protagoniști, Cody și May, un cuplu care se află în pragul unui divorț. Aceștia au o fată, Rose, care este foarte afectată de certurile părinților ei și care se retrage în singurătatea jucăriilor ei. Printre acestea se află si două păpuși, una din clei și una din lemn, care se aseamănă lui May și Cody. Citind o carte, intitulată „Book of Love”, aceasta o roagă să îi ajute pe părinții ei în a-și rezolva problemele și varsă câteva lacrimi deasupra păpușilor. În urma unei vrăji, conștiința celor doi părinți este transportată în interiorul celor două păpuși, declanșând astfel acțiunea jocului.

În căutarea revenirii la corpurile lor adevărate, May și Cody trebuie să străbată locații familiare din casa lor, precum un atelier, arborele din curtea lor, sau camera de jucării a lui Rose. Povestea jocului se desfășoară pe durata a aproximativ 10 ore, însă este îndeajuns pentru a prezenta toate aspectele relației dintre cei doi, în căutarea salvării căsniciei.

Momentul în care cei doi părinți află că s-au transformat în păpuși

Numeroase personaje amuzante populează lumea jocului printre care și cartea la care Rose s-a rugat, pe nume Dr. Hakim, care pune constant bețe în roate celor doi în aventura lor. În afară de acesta se regăsesc și diferite obiecte însuflețite și creaturi, precum un ciocan, o grupare de veverițe guerilla, sau un babuin de pluș care îi vor ajuta sau încurca pe cei doi protagoniști.

Fără a intra mai mult în zona poveștii lui It Takes Two și a risca menționarea unor spoilere, aceasta este foarte bine pusă la punct și reprezintă o gură de aer curat într-o mare de jocuri care se iau prea în serios, dar care totuși nu reușesc să confere același grad de distracție pe care îl conferă It Takes Two.

Gameplay-ul este punctul forte al acestui joc, reușind să creeze o experiență co-op care concurează cu mai marii industriei. Jocul dispune de un sistem bine pus la punct, pe care l-am mai văzut și în celălalt joc creat de Hazelight Studios, A Way Out. Însă, aceștia au reușit să îmbunătățească fiecare aspect prezent în A Way Out și să creeze un joc co-op teribil de distractiv.

It Takes Two se poate juca doar în două persoane cooperativ, asta însemnând că, din păcate pentru aceia dintre voi care ați fi dorit să îi acordați o șansă jucându-vă singuri, acest lucru nu este posibil. Deși acest lucru poate fi considerat un punct slab pentru acest joc, farmecul acestuia este constituit de natura cooperației dintre voi doi – jucătorii.

Principalul scop al jocului este de a repara căznicia celor doi protagoniști, iar acest lucru se face prin parcurgerea a diferite secțiuni ale casei, rezolvând puzzle-uri și secțiuni de platforming. Puzzle-urile sunt ingenioase și necesită cooperare din partea amândurora, acestea fiind foarte greu de rezolvat sau chiar imposibil de unul singur. Însă, chiar acesta este farmecul jocului, rezolvarea problemelor împreună, fapt care va fi foarte distractiv sau foarte frustrant in cele mai multe situații.

De asemenea, fiecare nivel le pune la dispoziția celor doi diferite abilități sau unelte cu care să rezolve aceste puzzle-uri. De la cuie și un ciocan, până la abilitatea de a se clona, sau a manipula timpul, aceste abilități mențin distracția jocului, nicio secțiune nedeveniind, astfel, monotonă.

Pe lângă puzzle-urile ingenioase, jocul le pune în față jucătorilor o multitudine de boși care necesită atât îndemânare, cât și gândire rapidă. Hazelight Studios a făcut o treabă minunată cu acest sistem de boss fights, aceștia având un design extrem de bine realizat. Am fost plăcut surprinși de calitatea și de mecanicele acestor boși, care sunt o încercare reușită de a crește dificultatea jocului, fără a-l face artificial mai greu.

Dacă ați întâmpinat vreo dificultate cu unul din boșii ingenioși din joc, urmați ghid-ul nostru pentru cum poți învinge fiecare boss din It Takes Two.

Un fel de Diablo, dar nu-i Diablo

Deși puzzle-urile sunt foarte bine gândite și nu întrerup foarte des cursul jocului, există instanțe în care un puzzle oprește cu totul progresul jucătorilor. Consider că eu și prietena mea (cu care am jucat și terminat jocul) ne descurcăm cât de cât bine la rezolvarea de puzzle-uri, însă au fost câteva care nu au fost foarte clare sau mult prea ambiguu pentru a fi rezolvate ușor, fără a strica cursul natural al jocului. Acest fapt taie din cursivitatea jocului și poate provoca jucătorilor dorința de a abandona jocul. Pe lângă aceste puzzle-uri se regăsesc și diferite mini-games care sunt extrem de amuzante și vă vor pune prietenia (sau relația) în pericol.

Făcând abstracție de la aceste puncte slabe ale gameplay-ului, aceste este unul extrem de distractiv și care vă va ține în priză foarte mult. Dacă nu aveți nicio problemă în a vă bate capul cu un puzzle mai mult decât este nevoie, vă veți distra de minune jucându-vă It Takes Two.

În ceea ce privește grafica, aceasta nu promite prea multe dar nici nu încearcă sa fie ceea ce nu este. Jocul rulează la o calitate bună, iar existența bug-urilor grafice sau a problemelor tehnice este aproape inexistentă. Trebuie menționat însă, că acest review a fost făcut pe versiunea de PS4 a jocului, iar în această versiune au existat momente în care jocul a scăzut sub 30 cadre pe secundă, dar nu a provoacat probleme așa mari încât să devină umplayable.

It Takes Two dispune de culori vesele și vibrante în aproape toate nivelele sale, iar efecte și particulele prezente sunt bune spre foarte bune. De asemenea, cutscene-urile jocului sunt foarte bune, tranziția dintre gameplay si cutscene făcându-se deseori fără loading screen.

La altitudine, prin unul dintre ultimele nivele ale jocului

Deși este clar că nu au încercat să ofere o grafică supra-realistă, studioul ne-a oferit o grafică curată, cu un art-style plăcut, fără existența multor bug-uri atotprezente din ce în ce mai mult în jocurile din vremurile noastre. Acest joc nu se va bate cu repere grafice precum Metro Exodus sau Assassin’s Creed Valhalla, dar nici nu încearcă să facă acest lucru. Ce a reușit însă este de a ne oferi o grafică simplă, curată și care arată bine.

Sunetul din It Takes Two nu este cel mai răsărit dintre toate, dar nici cel mai slab pe care l-am întâlnit vreodată. Coloana sonoră a jocului nereușind să iasă în evidență foarte mult, foarte puține melodii fiind destul de „catchy” încât să lase o amprentă pe memoria jucătorilor. Asta nu înseamnă, bineînțeles, că acestea sunt proaste, ba din potrivă, acestea sunt melodii decente, care se potrivesc cu atmosfera jocului, dar care nu vor fii incluse vreodată într-un top al soundtrack-urilor din jocuri.

De asemenea, dialogul personajelor și vocile acestora nu sunt spectaculoase, foarte multe dintre aceste dialoguri fiind prost scrise, sau poate prost vocalizate de către actori. Însă, actorii vocali ai lui Cody și May, cei doi protagoniști ai jocului, au făcut o treabă foarte bună în a exprima sentimentele și stările celor doua personaje. De asemenea, Dr. Hakim este de departe cel care a furat lumina principală a jocului, dialogurile acestuia și accentul latino-mexican oferind comic de limbaj în fiecare scenă în care acesta apare.

Concluzionând, sunetul jocului este ușor de uitat, dar are și momentele lui, acesta fiind salvat de Dr. Hakim și actorul vocal care îl vocalizează.

Prima întâlnire cu Dr. Hakim

Atmosfera jocului este una deosebit de plăcută și amuzantă, fiind foarte des influențată de natura cooperativă a gameplay-ului. Pentru un joc cu o poveste relativ tristă, jocul conferă o atmosferă comică aproape în permanență, evident, faptul că veți juca cu două păpuși care se aliază cu niște veverițe, ajută mult la destingerea atmosferei.

Veți fi nevoiți să comunicați, să vă întreceți în diferite momente ale jocului și când vă veți încerca norocul la multitudinea de mini-games aflată în joc, toate acestea influențând pozitiv atmosfera jocului. Deseori când vine vorba de jocuri co-op, atmosfera este deosebit de plăcută, iar It Takes Two nu se sfiește în această privință, având o atmosferă care vă va pune zâmbetul pe buze pe aproape toată durata acestuia.

Interiorul unui ceas cu cuc

It Takes Two este un joc spectaculos care oferă un gameplay inovativ în materie de experiență co-op, acesta fiind posibil unul dintre cele mai reușite și mai distractive jocuri de genul acesta făcute vreodată. Deși are puncte slabe vizibile, mai ales în materie de sunet si puțin de gameplay, acesta este un joc spectaculos, care trebuie jucat de cât mai multă lume.

Noi, cei de la Games Row, îl recomandăm categoric oricărui tip de gamer, iar poate, cine știe, acesta poate reprezenta un pretendent la jocul anului 2021.