Hades Review – Acțiune și mitologie în Infern

După succesul răsunător al lui Hades în 2020, fenomenalul joc al celor de la Supergiant se lansează și pe console. Prin aducerea unor îmbunătățiri bine-venite pentru jucătorii de console, titlul devine un joc must-play pentru cei care vor să încerce genul roguelike. Continuați să citiți acest review pentru a afla tot ce are de oferit Hades.

Pentru alte review-uri, nu ezitați să rămâneți pe Games Row.

Premisa jocului este una destul de simplă: Zagreus, fiul lui Hades, zeul Infernului, vrea să scape de influența tatălui său și să scape din domeniul morții. Nesurprinzător, nu este atât de ușor să scapi din Infern, chiar și pentru un zeu. Hades a plasat inamici, capcane și multe alte obstacole pentru a împiedica evadarea oricărui suflet din domeniul său. Astfel, intră în acțiune mecanica roguelike a jocului, unde Infernul se transformă cu fiecare tentativă de scăpare a lui Zagreus, însă povestea jocului avansează cu noi informații, evitând monotonia asociată cu fiecare run.

O încurajare părintească demnă de zeul Infernului

Personajele din joc sunt majoritatea personaje mitologice bine-cunoscute precum zei, semi-zei sau chiar eroi de mult apuși, precum Ahile. Acestea sunt extrem de bine scrise și au un dialog superb, însă vom discuta mai târziu despre asta. De asemenea, quest-ul lui Zagreus este văzut de zeii din Olimp care se alătura prințului.

Povestea jocului nu este cea mai reușită parte, aceasta fiind destul de rudimentară. De asemenea, portretizarea lui Hades este destul de clișeică, acesta fiind un tată strict și un personaj de care tuturor le este frică, ceea ce s-a mai văzut și în alte zeci de portretizări. Însă, povestea este spusă precum o poveste mitologică, jucătorul descoperind ceva nou cu fiecare tentativă de escapadă a prințului, ceea ce este foarte plăcut pentru cei pasionați de mitologie.

Gameplay-ul titlului este ceea ce face din Hades un joc deosebit de captivant. Prin formula roguelike, unde moartea personajului îl aduce la începutul jocului, Zagreus simte greutatea scăpării din Infern. Integrarea mecanicii în poveste este deosebit de bine făcută, ceea ce crește imersiunea jocului.

Cu fiecare tentativă de scăpare, jucătorul va întâmpina inamici noi, arme noi și puteri diferite acordate de zeii care îl ajută pe Zagreus. Astfel, fiecare run va fi diferit, iar pot să vă spun că în cele 30 de ore deja jucate, nu am întâmpinat aceeași încăpere de două ori. Desigur, fiecare zonă a jocului, fiind patru în total, dispune de un boss la final, însă chiar și aceștia prezintă niște surprize bine-venite.

Alegerea unor abilități acordate de Dionis, zeul Vinului

Jocul face o treabă excelentă în a mitiga monotonia specifică acestui gen prin introducerea mecanicilor pe rând. Astfel, este deosebit de greu, poate chiar imposibil, pentru un jucător să scape din primele tentative din Infern. Nu mai trebuie să precizez faptul că Hades are o rejucabilitate enormă. Fiecare run fiind diferit, va trece mult timp până când jocul va deveni repetitiv, jucătorii putând să se bucure din plin de el.

Însă, trebuie precizat că Hades nu este un joc pentru toată lumea. Acesta este destul de greu, iar poate mecanica roguelike nu este apreciată de unii jucători. De asemenea, noi am testat jocul pe PlayStation 5, iar deși acesta s-a mișcat splendid, au fost ipostaze în care cadrele pe secundă au scăzut în timpul acțiunii antrenante a jocului. Cu toate acestea, gameplay-ul jocului este foarte captivant și bine pus la punct.

Grafica jocului se potrivește perfect cu atmosfera. Art-style-ul este fantastic, fiind o combinație dintre încăperi desenate de mână și modelele 3D ale personajelor. Combinația oferă o estetică plăcută la vedere, și se diferențiază de majoritate jocurilor. De asemenea, caracterele sunt foarte bine desenate și rendate pe ecran, iar efectele speciale sunt foarte bune.

Infernul, pus în perspectivă

Bug-urile grafice au fost puține, deobicei asociate cu numărul mare de inamici care apar pe ecran, însă nu sunt deloc deranjante. De asemenea, jocul rulează excelent și se vede spectaculos.

Aici excelează cu adevărat Hades. Coloana sonoră a jocului este fenomenală. O combinație dintre muzică ambientală epică și un rock antrenant în timpul combat-ului fac din experiența sonoră una memorabilă. Însă nu coloana sonoră este cea mai surprinzătoare, ci dialogul. Pe lângă faptul că actorii vocali au făcut o treabă excelentă, fiecare personaj având un caracter și sentiment aparte, dialogul este de cea mai bună caitate posibilă.

Regele zeilor din Olimp, ajutând-l pe Zagreus

În total, Hades are aproximativ 21 de mii de linii de dialog care se schimbă în funcție de aventura prințului. Dacă acesta se întâlnește mai întâi cu Atena, de exemplu, dacă se va întâni cu Afrodita după ceva timp, aceasta va face o remarcă despre zeița Înțelepciunii. Astfel, jocul rămâne nou și pare că este într-o continuă evoluție. Pe lânga număr, dialogul este foarte bine scris și acaparează sufletul personajelor și al jocului.

Hades are o atmosferă foarte bine conturată. Pentru cei care sunt pasionați de mitologie, jocul va prezenta locații, personaje și monștrii familiari care fac din Infern, o reprezentare foarte realistă. De la menționarea armelor legendare folosite în războiul dintre zei și titani, până la remarcile povestitorului și contra argumentele lui Zagreus la acestea, atmosfera te acaparează.

Un moment de respiro între zone

Puține dintre momentele jocului m-au scos din imersiune. Însă, de cele mai multe ori, am rămas lipit de televizor jucându-mă, chiar uitând să fac capturi de ecran câteodată, pentru a le folosi în acest review. Per total, atmosfera din Hades este plăcută și foarte bună, însă are câteva neajunsuri din cauza mecanicii roguelike. Astfel, deși aceasta este implementată în poveste, câteodată lasă semne de întrebare cu referire la anumite părți ale jocului.

Hades este un joc superb. Își merită din plin toate premiile primite și laudele, iar pentru cei care nu au reușit să îl joace anul trecut, portarea acestuia pe consolele Xbox și PlayStation reprezintă o nouă șansă. Deși acesta este destul de greu și poate însema un obstacol pentru mulți care vor să îl încerce, Hades merită, cu siguranță, încercat.

Criteriile noastre, cei de la Games Row, pentru notarea jocurilor sunt cât se poate de obiective. Desigur, review-urile sunt influențate de experiențele personale ale celui care face review-ul jocului. Astfel, dacă notele date de către noi nu sunt în concordanță cu cele pe care le consideră cititorul, ne cerem scuze.