Esports poate deveni sport olimpic. Criteriile necesare

Jocurile Olimpice din 2020 au debutat cu un pre-show foarte atipic. S-a denumit „Olimpic Virtual Series”, cuprinzând o ramură a esports-ului. Această activitate a constat în prezența unor jucători ce concurează unul împotriva celuilalt în sporturi hibride virtuale. Două jocuri prezente în această serie sunt „Zwift”, un joc de ciclism jucat pe o bicicletă staționară și „Virtual Regatta Inshore”, un simulator de navigație.

Deci, se poate spune că este prima dată cănd jocurile video apar la Jocurile Olimpice. Dar acum, se ridică o întrebare: va fi esports-ul o componentă permanentă a Jocurilor Olimpice?

Pentru ca un sport să fie acceptat de comisia JO, acesta trebuie să întâlnească anumite criterii.

Criterii necesare

Primul criteriu stipulează existența unei federații internaționale a acelui sport. De asemenea, aceasta trebuie sa fie acceptată de către Comitetul Olimpic Internațional. Esports-ul se pare că are un astfel de organ încă din 2008, însă îi mai trebuie acceptul comitetului.

Un al doilea criteriu se referă la intensitatea practicării sportului propriu-zis. Astfel, un sport trebuie sa fie „jucat” de către bărbații a 75 de țări de pe 4 continente, și de către reprezentantele de sex feminin a 40 de țări de pe 3 continente. Esports-ul se încadrează aici cu jucători din aproximativ 150 de țări de pe 6 continente.

Următorul criteriu ar putea fi punctul de slăbiciune al Esports-ului. Pentru ca un sport să fie acceptat, trebuie sa se încadreze drept sport. Un sport presupune abilități, activitate fizică și competitivitate. Dacă pentru Esports nici nu se pune problema de abilități și competitivitate, prezintă un mare semn al întrebării la categoria de activitate fizică. Dacă anumite surse recunosc ritmul cardiac crescut tipic activităților fizice ce se regăsește și în cadrul Esports-ului, altele neagă acest lucru, subestimând efectele.

A fi sau a nu fi

Astfel, mingea este în terenul Comitetului Internațional al Jocurilor Olimpice: dacă acceptă Esports-ul sau nu. Însă, având în vedere atractivitatea pe care o posedă jocurile video asupra tinerei generații, este, mai degrabă, o chestiune de „când” decât de „dacă”.

Default image
Pavel
Geograful echipei. Ne tot zice că Pământul are 4 puncte cardinale.
Articles: 24